بحران اقتصادی، یک پدیده ذاتی در تولید سرمایه داری

مطالب مرتبط

موضوعات مرتبط

بصیر زیار

چکیده

نوشته بحران اقتصادی با رویکرد تحلیلی و درونی قراردادن آن در شیوه تولیدی سرمایه داری، خود را از بسیاری جهات با مقاالت دیگر درین زمینه متمایز مینماید. این نوشته در عین حالیکه به تیوریهای اصلی در مورد بحران از دیدگاهی سوسیالیستی و مارکسی می پردازد، سعی می کند تا بحران موجود در اقتصاد سرمایه داری را که از بحران در بخش مالی منشا می گیرد، مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

رشد و افزایش وزنه سرمایه مالی که با سیطره ی سیاسی نیولیبرالیسم در چند دهه اخیر همراه بوده، بی ثباتی و بحرانهای ناگوار را در پی داشته است. کمتر اقتصاد پیشرفته سرمایه داری است که از گزند و آسیب بحرانهای مالی در امان بوده باشد. نقش سرمایه مالی در ایجاد بحرانهای اقتصادی از نکات گرهی است که درین نوشته به بررسی و مطالعه گرفته شده است.

  

,

این مطلب را به اشتراک بگذارید

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتساپ

مطالب تازه

بیانه اتحاد

اتحاد مبارزان سوسیالیست

هژمونیسم امپریالیستی غرب بر جهان در حال فروپاشی است؛ سلطه‌ای که با خود جنگ‌ها، رنج‌ها و نابرابری‌های زیادی به همراه داشته است. امپریالیسم سرمایه‌داری جهان

افسانه آریایی

پيشينه ايدئولوژيکی رايش سوم نويسنده: ايوا تالمداژ برگردان: زلمی کاوه بحران رايش سوم تنها جهش راديكال نبود بلکه يک تغيير شكل دولت آلمان محسوب ميشد

مقوله‌ی امر مشترک و مقوله‌ی ملتيتود در درون هم قرار داشته و تمايل در هم‌آميختگی و ابهام دارند.

درباره‌ی‌ کتاب «امر رفاه مشترک»

آنتونیو نگری، جامعه شناس و فیلسوف مبارز، در اول آگوست سال ۱۹۳۳ در پادوای ایتالیا به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات، در همان شهر به تدریس فلسفه‌ی سیاسی مشغول شد. او به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان اتونويست‌ها شناخته می‌شود.